Home
  












Info over afslanken en vetverbranding door gezonde voeding

Lijnzaadolie ondersteund afslanken
olien-en-vetten
Lijnzaad olie

Lijnzaadolie goed voor afslanken

Lijnzaadolie verhoogt de productie van energie in het menselijke lichaam. Lijnzaadolie bevat dan meer linoleenzuur dan andere oliesoorten. De uit vlaszaad gewonnen olie is rijk aan alfa-linoleenzuur, een essentieel omega-3 vetzuur, dat onmisbaar is voor de gezondheid.

Essentiële vetzuren worden in het hele lichaam gebruikt ter bescherming van de celmembranen. ...
Ze maken vooral een belangrijke rol bij de groei en ontwikkeling van het centrale zenuwstelsel.

Ze worden ook als bron van energie gebruikt en maken deel uit van de verbindingen die de bloeddruk, de bloedstolling, de immuunreacties en de vetafbraak reguleren. Lijnzaadolie vereenvoudigt gewichtverlies bij personen die aan obesitas lijden.


Lijnzaadolie geeft volgende ondersteuning voor het lichaam

  • Lijnzaadolie versnelt hersteltijd van vermoeide spieren na training.
  • Lijnzaadolie verlaagt hoge bloeddruk bij hypertensielijders
  • Lijnzaadolie verbetert vaak de werking van de lever.
  • Lijnzaadolie (1 eetlepel per dag) verlicht gevallen van droge huid.
  • Lijnzaadolie is goed tegen schilfertjes.
  • Lijnzaadolie verlicht sommige allergieën.
  • Lijnzaadolie als voedingssupplement verbetert de toestand van personen
die lijden aan lupus erythematosus discoides.
  • Lijnzaadolie (20 gram per dag) verlaagt het LDL-cholesterolpeil met
maximaal 18% (wetenschappelijke studies)

Lijnzaad is goed tegen ADHD.

Het blijkt een gunstige uitwerking te hebben op ADHD-verschijnselen. Een 3 maanden durend onderzoek in India onder dertig kinderen met ADHD heeft dit laten zien.

Rauwe Lijnzaadolie reduceert bovendien de groei en uitzaaiïngen van bestaande oestrogene borstkanker deels door de lijn- en vlaszaad/olie componenten

Onlangs echter, is de lieveling van Udo Erasmus, lijnzaadolie, negatief in het nieuws gekomen. Lijnzaadolie is een rijke bron van alfa-linoleenzuur, en het lijkt er op dat alfa-linoleenzuur de kans op prostaatkanker verhoogt. Geen prettig nieuws! Maar het geeft ook al aan hoe ingewikkeld de hele vetzuurproblematiek is.

Voeg 1 theelepel lijnzaad toe aan één van de hoofdmaaltijden (nooit méér).

Erasmus www.udoerasmus.com gaat in de verdediging door te wijzen op het belang van de juiste verhoudingen omega-3 en omega-6 vetzuren en het belang van de juiste productie en bewaring van lijnzaad en andere gezondheidsbevorderende oliën.

bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijnzaadolie


 


Metabolisme verhogen en afslanken info