Home Buikvet
  












Info over afslanken en vetverbranding door gezonde voeding

Buikvet verbranden
Sport en bewegen
buikvet

Buikvet verbranden

Teveel vet op de buik ? Dan is sport en beweging het middel bij uitstek om dit te verbranden. Want met het verouderen neemt het gewicht en het diep buikvet spontaan toe zonder dat je meer eet of drinkt.

Bovendien is het verdwijnen van diep buikvet echt belangrijk voor een goede gezondheid. Hoe weet je nu dat je buik te dik is met nefaste gevolgen voor je gezondheid ? ...


Meten is weten ! meet eerst je buikomtrek:

Het geeft een zicht op je gezondheid en vetverdeling over je lichaam.

Hoe je buikomtrek meten ? Je middelomtrek juist meten is erg belangrijk. Met een lintmeter meet je het smalste deel van je middel tussen de onderste rib en de bovenkant van het heupbeen. Je meet terwijl je uitademt. Let erop dat de lintmeter niet te veel aanspant en dat hij evenwijdig is met de grond. Noteer in een persoonlijk boekje de datum en je buikomvang. Bekijk dan in deze tabel je gezondheidsrisico.

Middelomtrek in cm

mannen

vrouwen

Geen verhoogd gezondheidsrisico.

Lager dan 92

Lager dan 80

Licht verhoogd gezondheidsrisico. Let op je gewicht en beweeg meer.

92-102

80-88

Sterk verhoogd gezondheidsrisico. Probeer af te vallen en beweeg meer.

102 en hoger

88 en hoger

 

Deze normen gelden niet voor kinderen en vanzelfsprekend ook niet voor zwangere vrouwen. De norm ligt voor mannen iets hoger omdat ze van nature al meer als een appeltype gebouwd zijn.

Mannelijke hormonen
bv. zorgen soms extra buikvet, hoewel het alcholverbruik veelal groter ligt bij mannen heeft dit een nog grotere invloed. Een mannenbuik is geen vrouwenbuik en andersom. De meeste mannen hebben hun vet rondom de organen, terwijl het buikvet bij veel vrouwen net onder de huid is gelokaliseerd. Helaas is vet rondom de organen niet zo gezond. Dit vet verhoogt namelijk het cholesterolgehalte en het zit in de weg. Dus mannen, werk aan een plattere buik of zelfs een sixpack !

Die vetbuik aanpakken

Ga zeker niet wanhopen want iedereen kan een platte buik bekomen, ook jij !

Sit ups ?
De meest voorkomende beginnersfout bij mensen met een buikje is meteen buikspieroefeningen te gaan doen als een gek. Dat lijkt effectief maar in wezen zie je daar niet direct het vet rond je buik van minderen. Er zijn veel betere methodes om je buik plat te krijgen. Sit ups kun je best doen als je buik al wat platter is.

1. Je voeding:


Dikke buik door overgewicht komt het meeste voor Let daarom op de hoeveelheden van je maaltijden en tussendoortjes, en je buik zal slinken. Eet je veel pasta’s, wit brood, witte rijst; vervang ze door volkorenvarianten !
Koolhydraten staan er om bekend om in de buik “te blijven hangen.” Ook de volkorenproducten doen dat, maar in mindere mate. Eet daarom altijd bruin brood, bruine rijst enz., en neem als beleg geen confituur of vetrijke vleessalades, maar kaas, magere vleeswaar.


2. Ga sporten !


Fietsen en of (hard)lopen helpen je buik het best verminderen. Het is zo dat buikvet als gevolg van een betere doorbloeding en hoger wordend metabolisme wegsmelt. Elders in je lichaam wordt het vet verbrand en afgebroken. Ook andere sporten zijn goed, als het maar stevig en intensief is. Les je dorst steeds met mineraal water ipv cola en of suikerhoudende dranken.

Zoals hierboven gezegd, meten is weten. Laat je motiveren door het resultaat: buikvet verdwijnt sneller dan vet op andere plaatsen. Neem een meetlint en zie al na enkele dagen verschil!






 


Metabolisme verhogen en afslanken info